Nykredit Portefølje Administration

Krystallen om dagen

Fondsadministration

Nykredit Portefølje Administration (NPA) tilbyder fondsadministration, hvor standardiserert processer er i højsæde på tværs af NPAs værdikæde.  Vi skaber værditilbud til pensionsselskaber og store institutionelle kunder og gør det med fokus på høj kvalitet, tryghed og med investorernes interesse for øje.  Vi sikrer regulatoriske krav, lav risiko og robuste governance processer.

En mand og kvinde snakker forretning

Frigørelse af ressourcer og et sikkert valg

Vi kan tilbyde en løsning, der er omgærdet af egne kontroller og eksterne tilsyn fra bl.a. Finanstilsynet. Det gør, at I som kunde hos Nykredit Portefølje Administration opnår tryghed og sikkerhed for, at jeres investeringer løbende overvåges i forhold til lovgivning og investeringsretningslinjer. Vi ønsker, at I kan se Nykredit Portefølje Administration som en naturlig forlængelse af jeres egen organisation, hvor I som kunde vil drage fordel af, at vi blev etableret i 1993, og derfor har mange års erfaring.

Københavns havn

Om Nykredit Portefølje Administration

Nykredit Portefølje Administration er et 100%-ejet datterselskab af Nykredit Bank A/S og er et reguleret investeringsforvaltningsselskab og FAIF. Vi fokuserer på fondsadministration. Nykredit Portefølje Administration blev etableret i 1993 og består af ca. 150 medarbejdere, som varetager middle og back office-funktioner tilknyttet administration af såvel kapitalforeninger som investeringsforeninger.

Proces og regler for valg af investorrepræsentant

Lovpligtig rapportering om samfundsansvar

Klageansvarlig

Ønsker du at indsende en klage til Nykredit Portefølje Administration? Find kontaktoplysninger på vores klageansvarlige her.

Finanstilsynet

Overblik over redegøresler og påbud fra Finanstilsynet

Relevante dokumenter

Overblik over relevante dokumenter